Tuesday, June 3, 2008

H6 kelas dimana PBB 'dilahirkan'

Semua lelaki didalam gambar ini adalah geng PBB
Grup Pra U/H6 adalah grup dimana PBB dilahirkan. Pengasas PBB adalah Awg.Roslan dan mereka-mereka yang tinggal di hostel. Bermula dengan nama 'Kumpulan Kongsi Terang' dan kemudiannya ditukarkan kepada "Persatuan Budak Baik" persatuan ini telah mendapat sokongan dari staf sekolah serta tentangan dari pihak MPP.

Pada pertengahan tahun 2007 pihak MPP telah sedaya upaya menentang PBB. Akan tetapi disebabkan PBB lebih berpengaruh mereka 'semakin lemah' dari sehari ke sehari. Malah mereka turut meminta bantuan dari unit disiplin sekolah. Akan tetapi sehingga ke hari ini pihak PBB tidak pernah di hadapkan ke 'komisi disiplin SMSA'. Papan notis makluman form 6 lah yang menjadi saksi 'pertelagahan bertulis' diantara MPP dan PBB. Tetapi oleh sebab artikel-artikel yang ditulis PBB lebih POWER maka pihak MPP turut tewas. Ketua media MPP turut sangal badannya melawan kami he he.

PBB juga banyak berjasa kepada SMSA. Antaranya menghapuskan pencuri besar di SMSA dengan mengadakan 'kempen kejiranan sekolah' dan menampal risalah-risalah mengugut pencuri. Di arena Nasional ahli-ahli PBB turut mewakili sekolah antaranya didalam acara "Kuiz Cabaran Minda 2006", koir peringkat sekolah-sekolah, forum senegara dan bermacam-macam lagi.

Apa yang diharapkan disini ialah agara PBB terus hidup dan MPP juga terus hidup.

No comments: